Aj počas pandémie zostal McDonald's stabilným a zodpovedným zamestnávateľom
21. máj 2021
Hoci pandémia priniesla mnohým ľuďom do životov neistotu, zamestnanci McDonald’s mohli zostať pokojní. Vďaka priazni zákazníkov, rozširovaniu dostupnosti svojich produktov a donáškovej služby sa spoločnosti podarilo udržať všetky pracovné miesta a zvýšiť podiel na trhu. Aktuálne je v 35 reštauráciách na Slovensku zamestnaných približne 2 600 ľudí, pričom tento počet postupne narastá.
Situácia na trhu práce sa vplyvom pandémie zmenila. Kým ešte v roku 2019 sa Slováci nebáli meniť zamestnanie, od minulého roka prejavujú výrazne vyššiu opatrnosť – namiesto flexibility uprednostňujú istotu dlhodobého zamestnania a odolnosť zamestnávateľa voči externým faktorom. „Spoločnosť McDonald’s je aj v týchto komplikovaných časoch oporou pre svojich zamestnancov. Stabilné pracovné prostredie bolo spolu s bezpečnosťou pri práci, hygienou a ochranou zákazníkov našou hlavnou prioritou v pandemickom období,“ hovorí Adriana Boháčová, People manažérka pre McDonald’s na Slovensku.
Reštaurácie McDonald’s, rovnako ako celý gastro segment, prešli v roku 2020 neľahkými výzvami. Spoločnosť však nepoľavila v rozvíjaní podnikania ani v komunitnej pomoci, za čo sa jej dostalo po tretíkrát po sebe uznania aj v rámci obľúbenej ankety Najzamestnávateľ roka 2020. „Sme nesmierne hrdí, že sa nám aj tento rok podarilo obhájiť prvenstvo v ankete Najzamestnávateľ roka 2020 v kategórií Cestovný ruch, gastro a hoteliersvo. Je to pre nás obrovské zadosťučinenie a ocenenie vnímame aj ako záväzok do budúcna. Plne si uvedomujeme, že iba vďaka spokojným zamestnancom dokážeme aj naďalej servírovať našim zákazníkom nielen chutné a kvalitné jedlo, ale vytvárať aj príjemnú atmosféru,” dodáva A. Boháčová.
Lepšia dostupnosť pre zákazníkov
Stálym cieľom McDonald’s je prevádzka vysoko kvalitných reštaurácií a zvyšovanie dostupnosti svojich produktov. V minulom roku preto spoločnosť spustila a rovno aj rozširovala donáškovú službu McDelivery, v rámci ktorej si môžu zákazníci z niekoľkých spádových oblastí v 7 mestách na Slovensku objednať obľúbené menu až ku svojim dverám. Po pilotných štyroch reštauráciách dnes ponúka túto službu už 25 reštaurácií a záujem neustále rastie. Kým v marci minulého roka pripravila jedna reštaurácia cez McDelivery v priemere 46 objednávok denne, v marci tohto roka to už bolo 70 objednávok denne.
Spoločnosti sa aj napriek sťaženým podmienkam podarilo zvýšiť podiel na trhu. Kým v roku 2019 tvorili návštevy McDonald’s 70 percent všetkých návštev reštaurácií rýchleho občerstvenia na Slovensku, v minulom roku to bolo takmer o tri percentá viac, teda 73 percent. „V piatich reštauráciách sme pre zvýšenie efektivity, pohodlia a bezpečnosti zákazníkov vybudovali vonkajšie digitálne menu boardy a nepoľavili sme ani vo vytváraní príjemnej atmosféry v prevádzkach, ktoré síce s obmedzeniami, no výrazne dotvárali naše gastro a zákaznícke služby,“ hovorí Lucia Poláčeková, PR supervízorka pre McDonald’s na Slovensku.
Zážitok zákazníkov na prvom mieste
Otvorenie interiérových priestorov reštaurácií McDonald’s prinesie okrem iného aj návrat obľúbenej pozície GEL – Guest Experience Leader, ktorý je zodpovedný za zlepšovanie zákazníckeho zážitku. Minuloročný prieskum spoločnosti ukázal, že až 80 percent zákazníkov oceňuje jeho priateľskosť a približne rovnaký podiel ľudí vníma pozitívne čistotu v prevádzkach (aj pri objednávkach so sebou). Dáta za rok 2020 ukázali aj ďalšiu zaujímavosť – hranolčeky nechýbali takmer pri žiadnej objednávke v minulom roku. Jednoducho, každá objednávka obsahovala priemerne jednu porciu hranolčekov.
Pomoc komunitám a podpora duševného zdravia zamestnancov
Spoločnosť McDonald’s v minulom roku pomáhala najmä tým, ktorí boli najvyťaženejší. Počas prvej aj druhej vlny pandémie pripravovala jedlo pre zdravotníkov, ako aj policajtov a vojakov, ktorí nepretržite kontrolovali hranice s Rakúskom a Maďarskom, alebo zabezpečovali testovanie. Za celé obdobie tak reštaurácie McDonald´s na Slovensku pripravili viac ako 15-tisíc porcií teplého jedla pre mnohé zložky. Od konca októbra dokonca ponúkla aj uplatniteľný benefit v podobe teplého nápoja pre integrovaný záchranný systém po celom Slovensku. Ako dobrý sused podporovala aj komunity v rôznych oblastiach na Slovensku, či už kúpou dezinfekčných prostriedkov alebo technického vybavenia pre deti zo sociálne slabších rodín. V neposlednom rade sa spoločnosť McDonald´s stala členom koalície Ligy za duševné zdravie, aby podporila vzdelávanie o duševnom zdraví svojich zamestnancov.