Feel-good moments na zlatom plátne. McDonald's uvádza „Lajky, hejty, kuracie“
28. august 2024
McDonald's vo svojej najnovšej marketingovej kampani opäť posúva kreatívne hranice branded contentu. Spoločnosť so zlatými oblúkmi v logu prišla s konceptom mockumentu, ktorý s nadsadením a humorom kombinuje fikciu s autentickými príbehmi ľudí. Slovo vzniklo spojením anglických výrazov mocking a document. Dianie filmu sleduje predsudky na sociálnych sieťach voči kuraťu v McDonald's. Hlavnou hviezdou snímky je ale nový burger s chrumkavým kuraťom McCrispy – ten si môžete nanovo vychutnať tiež vo verzii Deluxe. Réžie krátkometrážneho filmu „Lajky, hejty, kuracie“ sa ujal režisér Michal Samir, spracovanie mala na starosti agentúra Follow Bubble. Mockument uviedol McDonald's na slávnostnej premiére v pražskom Kine Přítomnost.
Mockumentary: Inovatívny formát pre kreatívne spracovaný reklamný obsah
Digitálneho obsahu je v dnešnej dobe enormné množstvo. McDonald's preto hľadal cestu, ako nevšedným spôsobom osloviť nielen svojich skalných fanúšikov, ale tiež milovníkov vyprážaného kuraťa. Výsledkom je koncept Mockumentary/mockureality, ktorý pracuje s novou produktovou platformou McCrispy autentickou a zábavnou formou. Formát kombinujúci humor, fikciu a realitu približuje marketingový riaditeľ McDonald's pre Česko, Slovensko a Ukrajinu Martin Troup: „Udávanie trendu na sociálnych sieťach bolo vždy súčasťou našej DNA. Mockument je príležitosťou spojiť autentické príbehy so zábavným obsahom, podporiť emocionálne spojenie s našimi zákazníkmi a zároveň budovať dôveru v naše produkty a značku. Film umožňuje využitie tradičných mediálnych kanálov, jeho pridanou hodnotou je bezpochyby škálovanie na sociálnych sieťach. Má tak potenciál zaujať nielen našu cieľovú skupinu, ale tiež širokú verejnosť.“ Podľa Troupa je McCrispy odpoveďou na preferencie zákazníkov: „4 z 10 predaných jedál v našich reštauráciách sú s kuracím proteínom, to je dostatočné potvrdenie, že sa do slovenského Mekáča chodí na kuracie. Od uvedenia McCrispy navyše dopyt po kuracom opäť stúpol.“
Príbeh troch skeptikov: na skvelé kura aj do Mekáča
Mockument rozpráva príbeh troch ľudí, ktorí na sociálnych sieťach vyjadrili v minulosti pochybnosti, či je McDonald's dobrou voľbou pre milovníkov kuracieho. Tím McDonald's ich preto kontaktoval, po dohode navštívil a ponúkol ochutnávku nedávno predstaveného burgeru McCrispy. Celé chrumkavé prsia v kombinácii s medovo-horčicovou omáčkou, novou žemľou a čerstvým šalátom komentujúcich presvedčili, že kura v Mekáči môže byť skrátka rovnako dobré, ako akékoľvek iné. Ešte vyladenejšiu chuť nájdu zákazníci v novinke McCrispy Deluxe, v ktorej je navyše aj syr čedar, čerstvá uhorka a paradajka.
O kreatívny nápad a produkciu snímky Lajky, hejty, kuracie sa postarala obsahová agentúra Follow Bubble. Režisérom mockumentu je Michal Samir, rolu rozprávača stvárnil známy herec Martin Písařík. O hudobné stvárnenie sa postaral producent a hudobník Jiří Burian.
Slávnostná premiéra prebehla v pražskom Kine Přítomnost. Akcie sa zúčastnili desiatky novinárov a ďalších osobností. Nechýbali ani protagonisti filmu Katka, Melissa a Lukáš. Lajky, hejty, kuracie nájdu ľudia na YouTube kanáli McDonald's Česko a Slovensko.
O spoločnosti McDonald's Slovensko
Spoločnosť McDonald's pôsobí na slovenskom trhu od roku 1995. Prvá reštaurácia bola otvorená v októbri v Banskej Bystrici. V novembri roku 2003 vznikla na Slovensku charitatívna organizácia Ronald McDonald House Charities. Na Slovensku McDonald's prevádzkuje 42 reštaurácií, z ktorých 17 je v Bratislave a ostatné sa nachádzajú v Banskej Bystrici, Košiciach, Liptovskom Mikuláši, Martine, Nitre, Nových Zámkoch, Pezinku, Poprade, Prešove, Prievidzi, Trenčíne, Trnave, Zvolene, Žiline, na diaľničnom úseku R1 exit Beladice, na exite z diaľnice D1 Triblavina a na exite diaľnice D3 na Dolný Hričov. Súčasťou väčšiny reštaurácií je obľúbený koncept McCafé, ktorý sa predstavil v roku 2009. V roku 2019 začal McDonald's na Slovensku postupne meniť a modernizovať prevádzky na reštaurácie novej generácie a v celonárodnej ankete Najzamestnávateľ sa spoločnosť umiestňuje už viac rokov po sebe na prvých priečkach firiem s najlepším renomé zamestnávateľov v kategórii gastro segmentu. Od začiatku roka 2020 McDonald's ponúka takmer vo všetkých reštauráciách rýchle doručenie jedál až ku dverám zákazníkov prostredníctvom služby McDelivery. V roku 2023 zavádza službu MyOrder, ktorá zákazníkom umožňuje objednať si akékoľvek jedlo z menu alebo využiť kupón prostredníctvom aplikácie bez toho, aby sa nachádzal priamo v reštaurácii.